شهیدان زنده اند ... شک نکنید

نامه ای از شهیدخلبان افشین هریسی نژاد
بنام خدای جهان آفرین سپاس وستایش خدایی راکه عظمتش بی بدیل است وخلقتش بی نظیر،اول است وآخر
رحیم است ورحمان ،هرچه هست اوهست واوهست واو....
اینک به بهانه وداع باتمام خوبیها،تمام آرزوهای دوران خوش دانشجویی گردهم آمده ایم تالحظاتی درکنارهم دراین محفل زیباخاطره شیرینی رادردفترخاطراتمان ماندگارکنیم وارج نهمیم ، مقام ومنزلت استادان ارجمندی راکه مارادررسیدن به اهداف وآرزهایمان راهنمابودندوآنهایی که به هرحال مشوق ویارما دراین راه بودند
پس گل واژه های محبت نثارتان
زمانی دردل آرزویی بودورسیدن به این آرزوگاهی دست نایافتنی وبعیدوگاهی نزدیک نزدیک ،گاه خوب ،گاه بد،گاه آرزو،گاه خیال ورویا،ولی به هرحال رسیدیم به آن آرزویی که گاهی برایمان تصوری بیش نبودوچشیدیم حلاوت وشیرینی آرزوهایمان را.
اینک سواربربالهای آرزوباپرنده آهنین دراوج آسمان زیبای ایران ازبلندترین نقطه پهن دشت کشورمان باتمام وجود،باعشق وایمان به خدای بی همتاکه ذره ذره وجودمان عشق به اوست بانام ویاداودردل آسمانهابه پروازدرمی آییم وبانام ویاداودرزمین فرودمی آییم بال گشوده همسفرکهکشانهاوستاره های درخشان می شویم وبال بسته هم قدم گل های یاس واطلسی خوشبو.
اینک نمی دانم باچه زبانی حمدوثنای یگانه هستی بخش رابجای آورم که زبان قاصرازآن است
وباکدامین گل واژه هابیان کنم احساساتم را
چه سان توصیف کنم مشوق پروازباپرنده ی زیبای آهنین را
وچگونه تعریف کنم معنای عشق به معبودراکه شگفتی خلقتش رادرآسمان نیلگون نظاره گریم .
الهی چکامه ام سواربرمرکب مرکب یارای نگاشتن نیست ،یارای بیان آنچه راکه بایدبگویم نیست .
الهی همه جاهستی ولی دراوج آسمانهاوجودت رانزدیکتراحساس می کنم ،احس می کنم خیلی نزدیکم ،خیلی نزدیک ،نزدیک ترازهمیشه
الهی دست توسل به سوی توگشوده ومثل همیشه ازتوکمک می خواهیم،دراین دوران چندساله ی دوزازخانواده ،درکنارهم بوده ایم ایام خوشی ،ایام تلخی راپشت سرگذاشته ایم .مسئله ای دلخوشمان کرده وموضوعی ناراحتمان ،درخوشی وناراحتی درکنارهم ،یارورفیق هم بوده ایم باخنده هایمان خندیدیم وباگریه هایمان گریستیم
اینک خرسندیم که آرزوهایمان تحقق یافته و قلم رایارای امتنان ازکرامت خدای بی همتاوشماسروان گرامی که همیشه همراه مابوده ایدنیست .
بارالها:بازازتوطلب یاری داریم ودردل آسمانهاکسی جزتودرکنارمانیست .
توکه همیشه بوده وهستی پس دست گیرویاریمان کن آنگاه که دردل آسمانهاهمسفرآرزوهایمان هستی
آمین یارب العالمین
تقدیم به تمامی شماعزیزان ،به مادرمهربانم وبه پدرعزیزترازجانم که آرزوی چنین روزی راداشت ولی افسوس وصدافسوس
29-1-80
+ فردا دومین سالروز شهادت شهید سرهنگ خلبان افشین هریسی نژاد است. روحش شاد و یادش گرامی!
چقدر دلتنگم ...
شهادت را نه در جنگ، در مبارزه می دهند
ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم
غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند . . .
+ راستش بیشتر به این فکر میکنم که آیا دو سال پیش این موقع فکرش را میکرد که فردا قرار است شهید شود؟! چه فکر بزرگی ... !!!
برای شادی روح همه شهدا صلوات...
امروز ظهر برای یه کاری رفتم طرفای باغشمال (اونایی که اینجایین میدونن کجا رو میگم). هوا خیلی گرم بود و به شدت تشنه بودم. برای همین وارد سوپر مارکتی شدم تا آب بخرم. از آن سوپرمارکتهای شلوغ بود که از جون مرغ تا میخ طویله توش پیدا میشه! طبق عادت یخچال رو باز کردم و یه بطری آب برداشتم البته متوجه این هم بودم که رنگ بسته بندی بطری مثل همیشه آبی رنگ نیست! فکر کردم شاید بسته بندی جدید یکی از همین شرکتهاست! بطری رو روی پیشخوان گذاشتم و گفتم چند؟ صاحب مغازه گفت:۱۴۵۰ تومن! یه بار دیگه خوب ریخت غلط انداز بطری رو نگاه کردم.خب آب بود دیگه فقط نوار دورش آبی نبود سیاه بود!!گفتم مگه این چیه؟! صاحب مغازه یکم وراندازم کرد و گفت اینو با ویسکی میخورن!!!!
شما جوانان باید خیلی هوشیار و بیدار باشید، باید اهداف دشمن را بشناسید، ملت و دولتی تسلیم میشوند که دشمن را درست نشناسند یا دچار فساد و بدبختی باشند، من این توصیه را به جوانان دارم که آنچه که دشمن میخواهد، به فضل پروردگار آن را در میان ملت ایران به دست نمی آورد.